I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”

TEMAT:  WIOSNA W SADZIE

1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.

Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2.Co to jest SAD?

SAD – to taki duży ogród, w którym jest bardzo dużo drzew i krzewów owocowych.

Obejrzyj film pt.: „Kwitnące sady – śliwy, wiśnie i jabłonie”

3.Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica.

„Biały sad”-  S. Szuchowa

Czyżby to śnieg znowu
Padał przez noc całą?
Wszystkie drzewa w sadzie
Przystrojone biało!
Białe wiśnie, śliwy,
Białe i czereśnie.
Ewunia trze oczy
– Czy ja śnię, czy nie śnię?

4.Odpowiedz na pytania:

– o czym był wiersz?

– jak wygląda sad w wierszu?
– jak myślisz, dlaczego te drzewa są białe?
– zapamiętałeś, o jakich drzewach była mowa w wierszu?
– jakie jeszcze drzewa mogą rosnąć w sadzie?
– jak myślicie, dlaczego drzewa kwitną wiosną, co z tych kwiatów może być?
– czy możemy zrywać te kwiaty?
– dlaczego?
– a kto lubi najbardziej kwiaty? – dzieci, motyle, pszczoły?

5.Podziel wyrazy na sylaby:

JABŁOŃ          JA – BŁOŃ

ŚLIWA           ŚLI – WA

GRUSZA           GRU – SZA

WIŚNIA          WI – ŚNIA

6.„Sad wiosną” – malowanie farbami.

Namaluj pień i gałęzie drzewa brązowym lub czarnym kolorem za pomocą pędzla. Następnie maczając palec w białej farbie i odbijając go na gałązkach swojego drzewa namaluj kwiaty, dużo kwiatów… Jak na filmie, który oglądałeś wcześniej.

7.Ćwiczenia gimnastyczne.

ROZGRZEWKA:

– skłony głową na boki  (tak, jakbyś naśladował zegar w rytmie jego odgłosu tik-tak, tik-tak, tik-tak,),

– skłony głową do przodu i do tyłu (tak jak bije zegar bim-bam, bim-bam, bim-bam),

– podnieś do góry ręce, stań na palcach i ruchami dłoni udawaj, że wkręcasz żarówki,

– wstań w rozkroku, unieś do góry ręce i „zamień się w drzewo”, którego gałęzie poruszają się na wietrze (wykonuj skłony tułowia na boki z rękami uniesionymi do góry), spróbuj naśladować szum wiatru.

ZABAWY SKOCZNE:

Rozłóż na podłodze kilka starych, niepotrzebnych gazet:

– stań ze złączonymi nogami spróbuj przeskakiwać z jednego kawałka gazety na drugi,

– zrób przysiad oprzyj się dłońmi z przodu i skacząc jak mała żabka omijaj gazetowe kałuże,

– stań na prawej nodze i spróbuj na niej podskakiwać w miejscu,

– stań na lewej  nodze i spróbuj na niej podskakiwać w miejscu,

– stojąc na jednej nodze spróbuj przeskakiwać z jednego kawałka gazety na drugi,

Posprzątaj gazety po skończonej zabawie.

8.Zabawy ruchowe przy muzyce.

Włącz muzykę i tańcz tak jak potrafisz. Do zabawy możesz wykorzystać wstążki, które wykonałeś na wcześniejsze zajęcia.

„Wiosna w błękitnej sukience”


„Idzie do nas wiosna!”

„Maszeruje wiosna”

Related posts

Leave a Comment

Skip to content