Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”
TEMAT: WIOSNA W SADZIE
1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2.Co to jest SAD?
SAD – to taki duży ogród, w którym jest bardzo dużo drzew i krzewów owocowych.
Obejrzyj film pt.: „Kwitnące sady – śliwy, wiśnie i jabłonie”
3.Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica.
„Biały sad”- S. Szuchowa
Czyżby to śnieg znowu
Padał przez noc całą?
Wszystkie drzewa w sadzie
Przystrojone biało!
Białe wiśnie, śliwy,
Białe i czereśnie.
Ewunia trze oczy
– Czy ja śnię, czy nie śnię?
4.Odpowiedz na pytania:
– o czym był wiersz?
– jak wygląda sad w wierszu?
– jak myślisz, dlaczego te drzewa są białe?
– zapamiętałeś, o jakich drzewach była mowa w wierszu?
– jakie jeszcze drzewa mogą rosnąć w sadzie?
– jak myślicie, dlaczego drzewa kwitną wiosną, co z tych kwiatów może być?
– czy możemy zrywać te kwiaty?
– dlaczego?
– a kto lubi najbardziej kwiaty? – dzieci, motyle, pszczoły?
5.Podziel wyrazy na sylaby:
JABŁOŃ JA – BŁOŃ
ŚLIWA ŚLI – WA
GRUSZA GRU – SZA
WIŚNIA WI – ŚNIA
6.„Sad wiosną” – malowanie farbami.
Namaluj pień i gałęzie drzewa brązowym lub czarnym kolorem za pomocą pędzla. Następnie maczając palec w białej farbie i odbijając go na gałązkach swojego drzewa namaluj kwiaty, dużo kwiatów… Jak na filmie, który oglądałeś wcześniej.
7.Ćwiczenia gimnastyczne.
ROZGRZEWKA:
– skłony głową na boki (tak, jakbyś naśladował zegar w rytmie jego odgłosu tik-tak, tik-tak, tik-tak,),
– skłony głową do przodu i do tyłu (tak jak bije zegar bim-bam, bim-bam, bim-bam),
– podnieś do góry ręce, stań na palcach i ruchami dłoni udawaj, że wkręcasz żarówki,
– wstań w rozkroku, unieś do góry ręce i „zamień się w drzewo”, którego gałęzie poruszają się na wietrze (wykonuj skłony tułowia na boki z rękami uniesionymi do góry), spróbuj naśladować szum wiatru.
ZABAWY SKOCZNE:
Rozłóż na podłodze kilka starych, niepotrzebnych gazet:
– stań ze złączonymi nogami spróbuj przeskakiwać z jednego kawałka gazety na drugi,
– zrób przysiad oprzyj się dłońmi z przodu i skacząc jak mała żabka omijaj gazetowe kałuże,
– stań na prawej nodze i spróbuj na niej podskakiwać w miejscu,
– stań na lewej nodze i spróbuj na niej podskakiwać w miejscu,
– stojąc na jednej nodze spróbuj przeskakiwać z jednego kawałka gazety na drugi,
Posprzątaj gazety po skończonej zabawie.
8.Zabawy ruchowe przy muzyce.
Włącz muzykę i tańcz tak jak potrafisz. Do zabawy możesz wykorzystać wstążki, które wykonałeś na wcześniejsze zajęcia.
„Wiosna w błękitnej sukience”
„Idzie do nas wiosna!”
„Maszeruje wiosna”